(044) 383 32 78 (067) 005 99 55 (066) 054 12 16
 

З ЦИКЛУ ЕКСКУРСІЇ ПО КИЄВУ
СТАТТЯ "ФУНІКУЛЕР"

Фунікулер є частиною транспортної системи української столиці. Причиною його появи стало загострення проблеми зв'язку між верхньою частиною міста і Подолом. Колись кияни для підйому вгору використовували круті стежки, потім – Андріївський

узвіз. Коли між Хрещатиком і Подолом запустили перший трамвай, шлях став трохи зручнішим, хоч і значно довшим.

Ідея побудови між нижньою і верхньою частинами Києва механічного підйому у вигляді крихітного похилого залізничного маршруту з канатною тягою з'явилася в інженера А. А. Абрагамсона. Розробкою проекту займалися інженери М. І. Баришников та М. К. П'ятницький. Фунікулер споруджували в період між 1902 і 1905 рр. Урочисте відкриття припало на 7 травня 1905 року, а наступного дня розпочались регулярні перевезення пасажирів. Колії мали довжину 200 метрів. Спочатку вони з’єднували вулицю Боричів тік з верхньою терасою Володимирської гірки. Через розташування поруч з Михайлівським Золотоверхим монастирем механічний підйом назвали Михайлівським електричним канатним підйомом.

В 1928 році під час заміни канату вагон фунікулера з верхньої станції упав донизу і розтрощив нижній вагон. Після цього була здійснена перша реконструкція, внаслідок

якої з'явилося ще сорок метрів колії. Кардинальна реконструкція була проведена на 30 років пізніше і характеризувалась встановленням сучасного устаткування в машинному залі, яке гарантувало безпечне перевезення пасажирів. У кінці 1984 року фунікулер оновили ще раз.
Найбільш схожим на фунікулер транспортом вважається трамвай. Завдяки цьому проїзні квитки на цей вид транспорту можна використовувати й для проїзду в фунікулері. На сьогоднішній день вартість поїздки дорівнює півтори гривні і для неї запроваджені спеціальні жетони, які використовуються тільки для проходу на станцію фунікулера.

Цікавим є той факт, що в той же час, коли відкрили фунікулер, на вулиці Боричів Тік проклали трамвайну колію, яка починалась на Контрактовій площі і закінчувалась нижньою станцією фунікулера. Специфіка маршруту полягала в тому, що він був єдиним цілим з маршрутом фунікулера. Це означало, що квиток, придбаний у трамваї, пасажири могли використати для поїздки в фунікулері і не сплачувати за пересадку.

До середини 1930-х років фунікулер вважався одним із трамвайних маршрутів і навіть мав свій номер.

 

 

 

Під час рекордного за останні 100 років снігопаду 22-25 березня 2013 року фунікулер виконував роль підйомника для катання на сноубордах та лижах по Андріївському узвозу і з Володимирської гірки.

Автор Остап Українець

Статті про Київ і область > Софіївська площа :: Софія Київська :: Михайлівський Золотоверхий собор :: Фролівський монастир :: Володимирський Собор :: Урочище Феофанія :: Кирилівська церква :: Київ мажорний :: Видубицький монастир :: Іллінська церква :: Андріївська церква в Києві :: Археологічний заповідник Китаїв :: Караїмська кенаса у Києві :: Будинок з химерами :: Аскольдова могила :: Арка Дружби Народів :: Замок Річарда :: Пам’ятники Києва :: Пейзажна алея :: Миколаївський костел в Києві :: Київська фортеця :: Невідомий Київський замок :: Золоті Ворота :: Постамент Батьківщина :: Архітектура Печерську :: Фунікулер :: Київський Печерськ :: Поштова площа Києва :: Андріївський узвіз :: Маріїнський парк :: Контрактова Площа :: Світ козаків-Мамаєва Слобода :: Пуща Водиця :: Старовинний район Києва-Поділ :: Гідропарк :: Труханів острів :: Голосіївський парк :: Парк Слави :: Музей Однієї Вулиці :: Дельфінарій Немо в Києві :: Музей Експериментаніум :: Міжнародний музей вишивки :: Музей іграшки :: Музей книги :: Художній музей :: Музей воскових фігур :: Музей води у Києві :: Музей Булгакова Київ :: Музей Тараса Шевченка :: Світ козаків-Мамаєва Слобода :: Храмовий комплекс Буки :: Українське село :: Олександрія :: Контакти

музеї києва, цікаві місця києва, екскурсії для дітей та школярів по києву, тури в київ, екскурсія до замку, тури по києву для дітей, цікаві музеї києва, що показати дітям у києві, куди повести дитину в києві.

witch.hand